Welkom

bij Gewicht én Voeding in Balans!

Je hebt zojuist al je eerste stap gezet om het roer om te gooien en te gaan werken aan een gezonde levensstijl.
Meer energie, beter slapen, betere stoelgang en een gezond gewicht!

Samen gaan we werken aan een gezonde manier van jouw leven, als je graag wilt afvallen, doen we dit op de verantwoorde manier en geen shakes of pillen.
Én daarbij ondersteun en stimuleer ik je bij het bereiken van een gezond gewicht!

Én ik kom bij jou thuis voor de  consulten, fijn in je eigen omgeving. Tevens nu ook online begeleiding!

Ik ben gediplomeerd gewichtsconsulente, voedingsdeskundige en beschik ook over de specialisatie Kind en Voeding.

Gezonder eten hoeft niet persé te betekenen minder lekker eten, juist niet. Ik zal je in de consulten vertellen hoe!
Je zal gewoon gaan eten en daarbij hoort dus ook af en toe dat stukje taart of patatje.

Tevens verdiep ik mij ook altijd in verschillende eetculturen. Een aantal marokkaanse, turkse, indische en griekse dames en heren heb ik al begeleid. Ik hou rekening met jouw behoeftes en tradities. Daar ga ik samen met jou mee aan de slag, ook zodat iedereen kan mee eten in het gezin. Je hoeft niet apart te gaan koken voor jezelf.

We gaan vooral ook aan de slag met je mindset, ik zeg altijd zolang er niets verandert in je brein, val je niet af.

Tevens is het belangrijk om te gaan kijken, hoe zit je in je vel, heb je veel spanning, kun je bewegen of juist niet. Allemaal factoren die zo belangrijk zijn bij het afvallen. Vooral ook het omgaan met eten, we hebben zoveel verleidingen om ons heen en zoveel eten dat dat best lastig kan zijn.  ik ga samen met jou aan de slag om je eetgedrag aan te passen, maar wel dat het echt bij jou past en jij er goed bij voelt. Eerst maak ik menu's voor je en daarna ga je dat zelf doen, natuurlijk samen met mij. Ik ga berekenen voor jou wat jij precies nodig hebt voor je lichaam, om af te vallen maar wel alles binnen te krijgen.

En door middel van een op jouw afgestemd voedingsmenu, lukt het ook jou om een gezond gewicht te behalen en centimeters te verliezen en wat nog veel belangrijker is, deze ook eraf te houden! Je gaat zoveel leren vooral over jezelf en jouw gedragingen en tevens ga ik je leren om het strijden met voeding los te leren laten. Des te minder strijd het is/wordt des te beter ga je voor jezelf zorgen en beter eten.

Vergoeding
Mooi bijkomend voordeel is dat zorgverzekeraars de begeleiding gedeeltelijk kunnen vergoeden vanuit je aanvullende verzekering. (zie overzicht vergoedingen).

Ik kom niet alleen aan huis, maar geef ook dus online consulten via Facetime/zoom of skype! De begeleiding blijft hetzelfde.

Enthousiast geworden en wil je met mij aan de slag om weer helemaal gezond te worden?  Ik hoor graag van je. Vraag gerust een vrijblijvend gesprek eerst aan om te kijken of het bij je past.

Vraag vrijblijvend een kennismakingsgesprek aan!

Sandy Hoed
Gewichtsconsulente en voedingsdeskundige

Helaas is dit blok vanwege uw cookie instellingen niet beschikbaar.
Helaas is dit blok vanwege uw cookie instellingen niet beschikbaar.
Sandy is een persoon die veel mensen inspireert, ook ik ben daar 1 van enorm goed geholpen met het helpen van een ander eetpatroon en als ik het even niet meer wist was ze er weer voor mij. Ook had ik veel aan haar recepten die doen het nog steeds erg goed omdat ze het makkelijk houd en simpel.
Anita
Ik ben bij Sandy gekomen omdat ik lekkerder in mijn vel wilde gaan zitten en een gezonde leefstijl wilde. Dankzij haar tips kook ik nu dagelijks maaltijden die lekker èn gezond zijn en voel ik me een stuk beter. Ik maak nu bewuste keuzes. Omdat ik niet in de buurt woon is het ideaal dat we online contact hebben, het is nu nog fijn om haar als "stok achter de deur te hebben" en haar elke week via Skype spreken.
Sarina
Al een tijdje ben ik bezig met sporten en gezond eten, toch was ik wat onzeker. Over de hoeveelheid kcal die ik eet, ik wou afvallen maar wel gezond en verantwoord. Ik werk wel eens 's nachts en vond het erg moeilijk om te bepalen wat dan het beste is om te eten. Ik werk ook in tijdverschillen, en merk dat ik door tijdverschillen snel te veel en niet gezond eet. Bijv door tijdverschillen in eens 5 volle maaltijden op een dag, of juist anders om maar 1 volle maaltijd. Ik heb een afspraak gemaakt met Sandy, en heel veel handige en nuttige tips van haar gekregen. En gedeelte ook bevestiging. Bevestiging dat ik al goed bezig ben, maar ook bevestiging dat ik best wel wat meer mag gaan eten zonder dat dat ten koste gaat van mijn lijn. Ik ben blij met het gesprek dat ik met Sandy heb gehad. Als ik weer een keer wat advies nodig heb maak ik zeker een nieuwe afspraak! Ik kan het zeker aanbevelen...
Maartje
Ik heb zoveel verschillende diëten gevolgd. Maar dat werkte niet voor mij. Ik had altijd honger en kon het gewoon niet volhouden. Dit werkt gewoon heel goed voor mij omdat dit ook geen dieet is maar een leefstijl. Dit is iets wat je eigenlijk heel je leven kunt doen. Natuurlijk heb ik mijn ups en downs gehad maar dan pakte ik het gewoon weer op. Dit allemaal is ook zeker te danken aan mijn begeleiding die ik heb gekregen. Ze is echt met mij gaan zitten en ze heeft goed gekeken wat mn lichaam nodig heeft. Ze gaf mij altijd goede tips wat ik bijvoorbeeld de volgende keer anders kan doen. Ik ben zo blij dat ik deze stap heb gezet, ik had dit zeker veel eerder moeten doen! Ik heb er ontzettend veel van geleerd. Ik raad echt iedereen dit aan!!
Saira
Na jaren elk dieet te hebben geprobeerd kwam ik bij Sandy terecht en sinds tijden eet ik gewoon goed eten , val ik af en voel mij goed. Door de goede coaching weet ik nu dat het ook zonder honger lijden kan. Het is geen dieet maar een levensstijl.
Ramona
Gewoon afvallen met 'normaal' eten! Hoe gek klinkt dat? Nou het kan echt! Geen shakes, repen of iets dergelijks. De begeleiding van Sandy is top, veel kennis, enthousiasme en ervaring en alle vragen die je hebt worden goed beantwoord. Lekkere recepten met voor ieder wat wils! Ik ervaar dit niet als afvallen maar gewoon je leefstijl op een prettige manier veranderen. Dit is iets wat ik als makkelijk te doen ervaar!
Chantal
Vorige week mijn eerste week zonder Sandy "overleefd". Na 12 weken begeleiding en elke week wegen nu geen Sandy meer op zaterdagochtend. Dat was wel even wennen hoor! Maar het ging goed! Verjaardagen, high tea's, borrels of etentjes met het werk: ik zie er niet meer tegen op. Dankzij Sandy heb ik een andere blik op eten gekregen. Na jaren jojo'en en denken goed te eten maar niets af te vallen heb ik nu de balans gevonden. Goed en gezond eten kan dus ook lekker zijn! Een life style change en absoluut niet een dieet. Ik kan het aanraden. Op mijn leven, en dat van mijn partner, heeft het echt effect gehad. Bedankt Sandy!
Daphne
Jeetje, -12 kg. Wat een verschil!. Dit is toch wel zo een momentje dat je er even bij stil gaat staan.. Ik heb nog nooit zo gezond en Fit in het leven gestaan. We zijn nog niet waar ik wil zijn maar gaan rustig verder.Nooit had ik kunnen komen waar ik nu ben zonder de geweldige hulp van Sandy!
Amber

 

Blog

Klik hier om mijn volledige blog te zien

Terugvallen in je oude gewoontes

Het is helemaal niet gek om terug te vallen in oude gedragingen en gewoontes.

Deze gewoontes en gedragingen heb je namelijk al járen gedaan. En is niet zo even omgezet omdat je gezonder wil leven en wilt afvallen.

Maar je bent echt niet de enige en je hoeft je echt nergens voor te schamen. We zijn allemaal nog steeds mensen en geen robots.

Belangrijk is dat als je besef moment er is dat je dan meteen door pakt en niet denkt: nee ik heb nog een uitje deze week. Als ik je in voorgaande jaren heb begeleid dan kun je <>je map er weer bij pakken en even 2 weken je menu volgen, dan kom je er vanzelf weer in.

Het liefst moet je dit 4x per jaar doen net zolang tot de gezonde leefstijl in je systeem zit zo is het bij mij ook gegaan, het is echt niet binnen een paar weken omgezet, het <>heeft tijd nodig!

Pak jij je map er weer bij?

Vrijdag 30 december 2022

Zo mooi vanochtend 2 consulten van dames gehad, die beide net 2 weken aan de slag zijn gegaan. En wat doen ze het beide goed.

 

 

 

 

 

 

 

Sommige verklaarde ze voor gek zo in de maand december. Maar ze wilde niet langer wachten en hoe stoer is dat.

Nu weten ze ook hoe ze toch de feestdagen door kunnen komen op een gezondere manier, maar wel lekker genieten. Elk jaar zijn er weer die feestdagen en die kunnen ze nu mooi doorkomen💪🏻

Zo ook beide gegourmet en ook hier en daar een toetje of geen toetje, maar wel een glas wijn. Of bewuster eten en weet en proef wat je in je mond stopt. En daar dan extra van genieten en is het genoeg of wil je meer. Of als ik wat m&ms neem kan ik het er dan bij een paar laten of wil ik meer.

Dat zijn allemaal bewustwordingen en belangrijke keuzes. Niet te vol gegeten met kerst, maar gewoon genieten en niet over(bijna misselijk)vol van tafel gaan en daar later pijn in je buik van krijgen. Zoals ze zelf aangaven is het allemaal heel natuurlijk gegaan en totaal niet ervaren als vervelend, juist omdat het geen restricties bevat. Je mag alles, maar wil je dat ook echt, als je namelijk niets van jezelf mag en je doet het toch, dan komt daar een mega schuld gevoel om de hoek en denk je de volgende dag, zie je, ik kan het niet of laat maar weer zitten. En juist als je alles mag ga je er toch juist anders mee om, hoe mooi werkt dat brein van ons.

Allemaal vervelende gedachten kun je dan krijgen en dat hebben ze dus beide niet gehad🥳

Met kerst zeg ik altijd dat je in je gewicht gelijk blijft, afvallen wordt soms lastig. En wat hebben deze 2 dames gedaan? Beide afgevallen én centimeters van de maag, buik en taille af!😱🎉🎉, De een -1.1 kg en de ander -1,3 kg in 1 week en dat met de kerstdagen wohoooo.

Zooooo blij voor de dames🎉🎉🎉🎉🎉

Wil jij volgende week ook graag beginnen, stuur mij dan even een berichtje 🎉🎉🎉

Een aantal dames en heren starten al, dus wil je een plekje in mijn agenda zodat je snel kunt starten.

Graag wil ik een vrijblijvende afspraak!

Gourmetten

 

 

 

 

 

 

 

Kijk je ook zo uit naar die gezellige feestdagen 🎄🍾, maar ben je bang dat het weer flinke eetdagen worden en dat je daarvan zal aankomen?

Dat hoeft niet!

Als je rekening houdt met de volgende punten, heb je én gezellige dagen, voel je je niet opgeblazen, hoef je je ook niet schuldig te voelen én kom je niet of in ieder geval niet teveel aan en kan je toch genieten❤.......

 

🥒Heb je een etentje bij jou thuis en je gaat gourmetten, kies dan voor het volgende: kip, rundergehakt, biefstuk, kluts wat eieren voor omeletjes, kastanje champignons, uien, zalm, paprika in 3 kleuren en plakjes courgette

🥖Koop niet teveel stokbrood, kies in ieder geval voor volkoren, kies als kruidenboter liever voor Philadelphia light met bieslook en voeg daar wat knoflook aan toe ipv de kant en klare kruidenboter in de winkel.

🥗Maak een salade erbij van bv komkommer en tomaten, doe daar een dressing overheen van olijfolie, zout en peper, citroensap, lepeltje mosterd en een beetje sap van augurken.

* Maak je eigen knoflooksaus: knoflook, Griekse yoghurt, zout en peper, peterselie en een klein kneepje mayonaise.

🍓 Zorg dat je een mooie karaf met water neerzet, met bv allerlei stukjes fruit erin, staat ook nog eens mooi op tafel.

Eet de rest van de dagen gewoon, ga je niet inhouden omdat je denkt veel te gaan eten bij de diners. Een veel gemaakte fout is dat je je gaat inhouden of de voorgaande dag maar op een yoghurtje en wat fruit leeft. De kans dat je gaat overeten in de avond is dan juist groter.

Als je overdag dan minder eet, dan zet je je stofwisseling bijna stil, waardoor je lichaam juist alles wat je dus bij de diners eet gaat opslaan, omdat je lichaam overdag tekort is gekomen.

Als je bij iemand anders eet is de keuze altijd wat lastiger omdat je niet weet wat je gaat eten. Hou er rekening mee dat je een keuze hebt. Kies zo min mogelijk voor het vele stokbrood, stokbrood eten is op zich niet erg maar hou het bij 2 stukjes. Maar wat ik aangeef is natuurlijk een keuze.

Geniet van wat je eet, juist door een bewuste keuze te maken. Je zult merken dat je je er beter bij voelt en je zal dan niet overeten.

* Maak voor of na het eten een lekkere wandeling samen, een half uur per dag is al genoeg🚶🏼‍♀️🚶 En als laatste tip:

GENIET VAN JE ETEN EN DRINKEN, MAAR VOORAL VAN ELKAAR❤❤❤

Fijne feestdagen!

Toevallig afgelopen donderdag in een consult gehoord van een dame dat de feestdagen hiervoor echt waren als vrijbrief om lekker veel te eten.
En dat ze dat nu niet meer zo zag. Een belangrijke knop is bij haar omgegaan.
Het hoeft niet minder gezellig en minder leuk voor mezelf te zijn als ik niet alles eet wat er staat.
Het was altijd onder het mom, ah heerlijk kerst, alles eten wat je ziet staan en veel.
 
Hoe fijn zou het zijn als je de feestdagen lekker kunt doorbrengen met lekker eten, van alles iets proeven, maar niet daar een 2e volle bord nog een keer van nemen, want het is zo lekker.
Geniet van het bord wat je op dat moment hebt. Ga echt eens proeven wat je eet, is het koud, is het warm, is het zoetig of wat bitter, en wees meer bewust van wat je eet.
 
We eten vaak veel en zo snel, dat we niet in de gaten hebben hoeveel we eignelijk eten, puur omdat we daar niet bewust van zijn. Je merkt pas na 20 minuten dat je vol zit, dus ben je een snelle eter dan kan je veel eten in dat half uur voordat je pas een signaal krijgt.
En klinkt misschien een beetje gek, maar ervaar alles wat je eet.
 
Proef, ervaar, eet rustig, kauw met aandacht en laat je smaakpapillen werken. Ga eens achterover in je stoel zitten ipv continu in de eethouding te zitten.
Zo ga je veel minder teveel eten en alles voor de heb. Want laten we eerlijk wezen vaak eten we als er veel eten staat voor het grijpen voor de heb😉
Laat deze kerst eens anders zijn en proef echt je eten.
Zo voorkom je dat je overvol naar huis gaat en je bed instapt, waar je uiteindelijk alleen maar last van hebt. Opspelende maag, oprispingen, maagzuur, maagkrampen. En is dat het allemaal echt niet waard.
Op deze manier is lekker eten, proeven en genieten van de hapjes veel leuker, op de avond zelf en de nacht, die je anders ingaat met spijt, teleurstelling en balen van jezelf.
Je hoeft echt niet meer te eten om het gezelliger te hebben. Dit geldt trouwens ook voor alcohol😝
 
Dus vooral geniet van elkaar, van het heerlijke eten en een wijntje.
 
Fijne feestdagen🎄

Vergoedingen zorgverzekeraars 2023

Vergoedingen voor het jaar 2023 staan op mijn  website.
Kijk even of je zorgverzekeraar ertussen staat, altijd fijn als je een vergoeding kunt ontvangen als je mijn begeleiding krijgt.

Vezels

 

WAAROM VEZELS?
We hebben vezels nodig voor een goede stoelgang. Voor je stoelgang is het ook belangrijk om voldoende te drinken en genoeg te bewegen. Verder geven vezels een verzadigend gevoel. Ook zijn ze belangrijk voor het voorkomen van een aantal ziektes, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en darmkanker.
Soorten vezels:
Er zijn verschillende soorten vezels die allemaal een verschillend effect hebben op onze gezondheid en daarom niet kunnen worden weggelaten. Dat betekent dus dat als je veel groente en fruit eet, nog steeds de vezels van volkoren nodig hebt. Het is verder belangrijk om voedingsmiddelen te eten die rijk zijn aan vezels.
Hoeveel vezels heb je nodig:
Het advies voor volwassenen is ca. 30 tot 40 gram vezels per dag. Ook als je gezond eet is dat best lastig om te halen. Daarom is het sowieso slim om in plaats van witte producten altijd te kiezen voor de volkoren variant.
Verder haal je de aanbeveling als je dagelijks eet:
* voldoende volkoren producten (90 gram per dag):
* 250 gram groente
* 200 gram fruit
* 25 gram ongezouten noten
* af en toe peulvruchten: bonen, linzen etc.
En waar zitten veel of weinig vezels in:
Volkoren brood 1 snee (35 gr) 2,3 gram vezels
Wit brood 1 snee (35 gr) 0,9 gram vezels
Zilvervliesrijst (75 gram) 2,3 gram vezels
Witte rijst (75 gram) 1,0 gram vezels
Pasta volkoren (75 gram) 3,2 gram vezels
Pasta wit (75 gram) 1,0 gram vezels
Groente (250 gram) 3,3 gram vezels
Fruit (200 gram) 3,4 gram vezels
Noten (25 gram) 1,5 gram vezels
Bonen (75 gram) 5,6 gram vezels
Zo zie je dat er nog best veel verschillen zitten in de vezels van producten

Wat een leuke mail!

Wat een leuke mail om terug te krijgen.
Niet bij iedereen gaat het natuurlijk zo en dat is ook helemaal niet raar of gek.
Betekent niet dat je hebt gefaald of dat het je niet meer is gelukt of dat je zwak of slap bent. We zijn nog steeds mensen met andere gedragingen en gewoontes, waar we soms weer even in verzanden.
Belangrijk hierbij is, pak het weer zo snel mogelijk weer op, ook voor jou kan dit zou gaan worden
Ga aan de slag met je gedragingen en gewoontes en pas ze langzaam aan en geef jezelf de tijd.
Ik realiseer mij dat het kleine letters zijn op de foto dus hierbij de tekst🤗
Hoi Sandy,
Wat betreft mijn gewicht, het gaat heel goed! Ik ben al een jaar stabiel op 64 kg. Bij mijn lengte van 172 is het ideaal voor mij☺️ zo slank ben ik nog nooit geweest! En ik moet zeggen dat ik er niet eens moeite voor doe. Het gaat vanzelfsprekend. Na vakantie krijg ik soms een kilootje bij, maar naar een week is het zo eraf. Mijn nieuwe levensstijl is helemaal ingebakken! 😃
Nogmaals heel erg bedankt Sandy!
Ik kan je helpen, samen staan we sterk💪🏻

Yess

Afgelopen woensdag weer een fijn consult gehad met een dame die zoiets moois zei.

Het eerste wat ze zei was;”Dit had ik echt jaren geleden moeten doen”.

Ik voel mij zo goed, geen hoofdpijn meer en die had ik zo vaak dat ik er gek van werd. En nu gewoon helemaal niet meer🙏🏻

Ik slaap beter, ik voel mij fitter en wordt ook nog eens slanker. De flinke rand die ik had boven mijn broek is zoveel minder geworden dat ik trots ben als ik naar beneden kijk🙌🏻

En als ik een keer wat extra eet of ik ben uit eten geweest, dan kan ik de volgende dag gewoon weer verder.

Niet meer balen van mijzelf omdat ik iets meer heb gegeten met uit eten of dat wijntje. Maar gewoon de volgende dag weer oppakken en weer verder. Dat voelt zo fijn🙏🏻

 

Dit is zoals ik het zelf ook al jaren ervaar en dan ben ik zo blij dat ik kan helpen en bijdragen aan dit fijne gevoel die zij nu ervaart.

Geen strijd meer met mezelf, maar trots zijn op waar je nu staat.

Ze was ook weer mooi gezakt in haar gewicht én centimeters, dus helemaal blij.

Het is en was ook helemaal geen opgave, maar zo gewoon geworden🤗

De gezonde leefstijl zit erin. En soms zak je iets en pak je het weer verder op, zonder irritatie maar vol

le kracht weer vooruit.

Vallen en weer opstaan, zo werkt het met een gezonde leefstijl ook, je kan namelijk niet perfect zijn. We zijn immers geen robots.

Waarom zou je meer groentes 'moeten' eten?

Hoe zorg je ervoor dat je genoeg groentes per dag binnen krijgt?
 
Voeg je groentes ook toe aan je lunch.
 
Zo krijg je meer verzadiging, meer energie, meer vezels binnen en werk je aan minder maagomvang.
 
In mijn ervaring in al die jaren begeleiding die ik geef staat als paal boven water dat zodra je begint met meer groentes overdag toe te voegen aan je maaltijden des te meer je maag omvang afneemt.

Gewoontes veranderen

Je herkent het vast wel....
Je zit even niet lekker in je vel, alles loopt voor je gevoel verkeerd en je gaat toch opzoek in je keukenkastjes naar wat lekkers.
Ook dit hoort er voor nu gewoon even bij, dit is een gewoonte die je jarenlang zo hebt gedaan.
Nu ben je lekker gezond bezig en het afvallen gaat goed, dus waarom doe je dit toch elke keer vraag je je af. Je gaat het analyseren, frustreren en je baalt van jezelf.
Het feit dat je ziet wat er gebeurt en dat je dit niet wil is stap 1.
Nu wil je graag dat dit voortaan stopt. Dit gaat dat niet in 1 keer.
Dit heeft tijd nodig en herhaling.
Wat je kan doen is zodra je merkt dat je dit wil gaan doen, dat je daar een andere gewoonte voor in de plaats gaat ontwikkelen.
Ga je op zoek in de keukenkastjes, zorg dan dat je als je die neiging hebt, dat je iets anders gaat doen.
Wat vond je vroeger leuk om te gaan doen? Tekenen, schilderen, in bad gaan, eerder naar bed gaan, haken, breien of diamond painting? Ga iets doen wat je leuk vind en waar jij blij en rustig van wordt.
Haal het uit de kast of doe het.
Vaak ben je op zoek naar iets lekkers als je verveeld bent of gewoon moe of je bent onrustig of je zit niet lekker in je vel.
Geef het ook tijd nieuwe dingen moet je even blijven herhalen om er een andere nieuwe gewoonte van te maken.
Mocht je dit lastig vinden om je gewoontes om te zetten en vast te houden en kan je een stok achter de deur wel gebruiken aarzel dan niet om contact met mij op te nemen. Ik a je meenemen in het ometten van oude gewoontes is gezondere nieuwe. Afvallen is niet alleen je voeding veranderen maar vooral ook je mindset en veranderingen in gang zetten en behouden.

 

Deze website maakt gebruik van cookies.
Klik hier voor meer informatie

Cookies, ja ook bij mij, maar dan calorie vrij! ; )

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies.
Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website.

Door op de ‘Akkoord’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring

Deze website maakt gebruik van:
  • Google Maps
  • Google Analytics/Tag
  • Youtube Videos
  • Facebook Page Plugin
  • Contact Formulier

Voor meer informatie kunt u onderstaande documenten bekijken: