Bloedsuikerspiegel dip, hoe komt dat nou?

Wist je dat?
 
Als je ontbijt met alleen zoetigheid bv kwark en fruit dat dan ongemerkt je bloedsuikerspiegel snel omhoog gaat?
Dat betekent ook dat je een suikerdip krijgt.
Je bloedsuikerspiegel piekt als je suikers binnen krijgt of dit nu melksuiker, fruitsuiker of groentesuikers zijn, dat maakt niet uit. Je lichaam ziet het als suiker.
 
Maar hoe kun je nu voorkomen dat je een piek en daarna die vervelende dip krijgt?
 
Zorg ervoor dat je altijd bijvoorbeeld wat havermout toevoegt aan je kwark/fruit ontbijt, dit zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet zo piekt maar lager blijft vanwege de vezels en de goede vetten van de havermout.
 
Bijvoorbeeld
Je ontbijt thuis met een bakje magere yoghurt en fruit, dan krijg je eerst een bloedsuikerspiegel piek en ongeveer 45 minuten later een dip dat is toevallig net het moment dat je gaat starten met je werk. Dat zijn de momenten dat je het gevoel hebt een bakje koffie nodig te hebben omdat je ineens moe of flauw wordt.
Vaak verklaren we dat zelf aan slecht slapen of een vermoeiend weekend.
Maar dat kan dus heel goed liggen aan het ontbijt wat je eet.

Deze website maakt gebruik van cookies.
Klik hier voor meer informatie

Cookies, ja ook bij mij, maar dan calorie vrij! ; )

Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies.
Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website.

Door op de ‘Akkoord’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring

Deze website maakt gebruik van:
  • Google Maps
  • Google Analytics/Tag
  • Youtube Videos
  • Facebook Page Plugin
  • Contact Formulier

Voor meer informatie kunt u onderstaande documenten bekijken: